В Європу з дитячої мультиваркою 5 хитрих способів заощадити в сімейному подорожі (Розваги)

За підтримки бренду сухих сніданків АХА ми запускаємо спецпроект «Бюджетні подорожі по безвізу» з реальними історіями, порадами та маршрутами від блогерів, які вже побували в Європі без візи. Вона розкажуть, як зробити подорож бюджетним і максимально цікавим.

Подорожувала я з самого дитинства. У перший масштабний подорож по Європі, відразу по 6 країнам, я вирушила, коли мені було 15 років. Побувала в Польщі, Німеччині, Бельгії, Франції, Люксембурзі, Голландії.

До народження дітей я встигла об'їздити майже всю Європу. Я завжди намагаюся подорожувати бюджетно. Мої батьки з дитинства привчали до того, щоб багато подорожувати, але бюджетно. Ми економили на надмірності, на зразок іноземних цукерок і жуйок, які були у моїх одноліток. У нас було тільки необхідне для здоров'я харчування. Може, тому, я звикла правильно їсти і це допомагає підтримувати фізичну форму. Я пам'ятаю, що в дитинстві я їздила по Україні мінімум 4 рази на рік.

Цікаво: Олена Антонюк вчить батьків, як максимально розкрити розумовий і фізичний потенціал своїх дітей. Про що веде цікавий канал на Youtube.

Автобаном по Європі

До недавнього часу не дорого було поїхати в Європу на автомобілі. Коли я вибираю маршрут, то, перш за все, дивлюся на дороги. Важливо, щоб були автобани. Тоді переміщення між містами можуть займати 2-4 години.

Головне, щоб в маршруті було не більше п'яти країн, інакше, від великої кількості інформації, в кінці такого подорожі просто можна втомитися.

Діти стали частиною нашої життя ... Ми продовжуємо подорожувати і вести активний спосіб життя. Тільки тепер ми робимо це разом з нашими малюками.

Вперше ми взяли доньку в подорож в гори, коли їй було 3 місяці. У нас активна життєва позиція, і ми любимо цікаві пригоди. І хочемо привчати дітей до того, щоб бути легкими на підйом і любити пізнавати цей дивовижний світ

Одне з моїх автомобільних подорожей по Європі з чоловіком і друзями було в грудні, перед Новим роком. Ми почали з Польщі, потім була Угорщина, Австрія і Чехія. А далі повернулися назад до Києва.

Зайняла ця поїздка 10 днів. На бензин витратили близько 5000 грн

У маленьких містах ми проводили день - встигали все подивитися і відпочити перед дорогою. У великих, звичайно, зупинялися довше.

В європейських містах завжди ходимо пішки. Так можна подивитися місто в усьому його розмаїтті і заблукати в нетуристичні місця. З іншого боку, це ще й економія, так як громадський транспорт в Європі досить дорогий.

У цьому зимовій подорожі дуже запам'яталася різдвяна Прага з її смачними святковими ярмарками, які пахнуть глінтвейном і імбирним печивом.

Ночівля нам обходився але лише в 35 євро. Якщо ми їдемо в Європу, я намагаюся бронювати або квартири, або апартаменти з кухнею. Щоб можна було приготувати їжу. Це завжди дешевше, ніж харчуватися в ресторанах. У нас в пріоритеті подивитися країну, в яку ми приїхали. А з приводу харчування ми не вибагливі.

Продукти можна купити в будь-якому супермаркеті. Наприклад, в недавню поїздку ми брали з собою мультиварку і готували в готелі, з дозволу адміністрації. Я їм тільки м'ясо, рибу, яйця і овочі. Так що місцеві делікатеси, типу жаб у Франції, яких нам пропонували, я не наважилася спробувати.

В Європу з дитиною в колясці

Через 11 місяців після народження сина ми з ним відправилися в Іспанію, в невеликій містечко в 30 км від Барселони. Хотілося трохи оздоровитися на морі.

Європейці, як тільки бачать дитину, посміхаються, починають з ним розмовляти і намагаються доторкнутися. Мене спочатку така поведінка шокувало.

Коли поїхала з сином до Іспанії, в'язала з собою легку ганчір'яну коляску, щоб її можна було легко переносити навіть тендітної мамі. Після кожної поїздки з дітьми, я помічаю, як вони сильно змінилися і виросли. Мабуть, кількість нової інформації навколо робить «ривок» у їхньому розвитку.

На кордоні ніяких проблем не було - нас легко пропустили. Оскільки я їхала в Європу без чоловіка, то оформляла дозвіл батька на вивезення дитини. Це важливий документ, якщо мама подорожує за кордон одна з дитиною. Без нього просто не випустять з країни.

Моя мультиварка стала незамінною річчю в подорожах. У будь-якому місці, де є розетка, я могла зробити дитині їжу, попередньо отримавши підтвердження адміністрації. Зазвичай, вони не проти, коли бачать маленьку дитячу мультіварочку і малюка.

Під час зльоту і посадки грудних дітей потрібно годувати грудьми або давати їм пити з пляшечки з сосочків, В такому випадку у них не буде закладати вуха через перепад тиску. Інший варіант - капати спеціальні краплі у вуха.

Я годувала дітей грудьми до 1,4 років. Це дуже зручно. Проблем з харчуванням в дорозі у нас взагалі не виникало.

За раннім розвитком в Англію

Коли синові було 13 місяців, ми поїхали в Англію, в місто Брістоль. Місто знаходиться в декількох годинах їзди від Лондона.

І це була радше освітня поїздка. З самого народження дітей, ми займалися з ними по методикам світових лідерів раннього розвитку. В якийсь момент, ми вирішили продовжити заняття закордоном, і подивитися, як навчають дітей в Англії. Я знайшла цікаві заняття, в школах раннього розвитку в Англії і ми вирушили всі досліджувати.

Основна ідея занять для дітей раннього віку (0-6 років) в тому, щоб надавати дитині якомога більше можливостей для руху і вільного пізнання світу.

У перші 6 років життя, у дитини розвивається практично вся частина мозку. У цей період діти сприймають все з величезною швидкістю. Вони просто, швидко і з задоволенням отримують нові навички та знання.

І чим більше дитина буде рухатися в ранньому віці, тим розумніша, більш спортивним і соціально адаптованих він буде. Діти, які багато чого вміють і знають, які допитливі, активні і самостійні, відчувають себе впевнено, і проявляють лідерські якості в колективі.

Син (4 роки) недавно захистив свою молодшу сестричку (2 роки), яку образив хлопчик. Вона йому поскаржилася, і він сказав, що зараз вирішить питання. Я насторожено спостерігала. Але захистив він її за допомогою переговорів, а не кулаками. Він просто підійшов до кривдника, познайомився, сказав, що дівчинка, яку він образив, це його сестричка, вона ще маленька і дуже засмутилася.

За період перебування в Англії, ми досліджували всі дитячі майданчики навколо нашого будинку, і з'ясували, що багато снаряди зроблені так, щоб розвивати 3 основних і найбільш важливих напрямки у фізичному розвитку - за принципом Б.М.П. (Баланс, мануальні навички і рухливість). Це означає, що Англійські дітки, весело граючи, стають ще розумнішими.

Всі діти - лінгвістичні генії. Вони абсолютно просто і швидко вивчають будь-яку іноземну мову. Вже через 1,5 місяці перебування в Англії, син став відповідати на побутові питання, які я задавала англійською мовою. Він вивчив англійські слова і навіть говорив їх зі смішною британським акцентом.

Париж - контрастний місто. Яскравий центр і бідні околиці. Одного разу побачила, як на підвіконні Лувра в спальному мішку спав бомж, а поруч рівненько стояли його черевики з акуратно складеними в них білими шкарпетками.

Амстердам для мене став ще одним містом контрастів.Днем такий чарівний з різнокольоровими будиночками, місто для дітей. Увечері ж він перетворювався в розпусний місто для дорослих.

У Болгарії на машині

Коли старшій дитині було майже 3 роки, а молодшому майже рік, ми поїхали всією сім'єю в Болгарію. Переїзд був жахливий. По-перше, дуже довга дорога - 2 доби їхали, жахливі траси в Україні. По-друге, на кордоні нереальні черги і ніхто не пропускає, навіть якщо ти їдеш з маленькими дітьми.

У Болгарії ми оселилися в місті Равда, в 20 хвилинах від відомого туристичного міста Несебр. Це дуже гарний острів з великою кількістю старовинних будівель. Ми кілька разів їздили туди на машині.

У перший раз, коли ми туди приїхали, не знали де пріпарковатся, і я поставила машину в недозволеному місці.

Її мало не забрали на евакуаторі. Але мені вдалося їх, якимось дивом, спростить, щоб не забирали, так як у мене двоє маленьких діток. Але взагалі, штраф за таке порушення 250 євро. А парковка 1 євро. Головне знати, де паркуватися.

Знімали апартаменти з кухнею, в 2 хвилинах від моря. У 5 хвилинах їзди на машині був великий супермаркет, в якому ми купували всі продукти. Ціни були практично такі ж, як в Києві.

У 2012 році ми їздили в Хорватію з друзями на машині. Оселилися ми в невеликому містечку. Там було менше людей на пляжі, ціни були нижче, ніж у великих туристичних містах. Але так як була машина, ми щодня їздили в сусідні містечка і досліджували узбережжі. Дорога займала не більше 15-25 хвилин. Побували в знаменитому Дубровнику. Їздили на красиві Плітвіцькі озера.

5 способів заощадити в Європі

1. Ходити по місту пішки. Я ходила пішки по центру Парижа, познайомилася з цікавою парижанкою і поки ми розмовляли, відчула, ніби й сама завжди жила в цьому місті. Якби їздила на метро, ​​ніколи б не побачила Париж не туристичним.
  2. Знаходити самостійно незвичайні місця. Перед кожною поїздкою, я переглядаю в інтернеті цікаві місця в місті, в який ми їдемо. Таким чином, у мене вже їсть план, куди ми хочемо потрапити.
  3. Знімати житло з кухнею і готувати самостійно. Супермаркети є в будь-якому місті. Вартість продуктів в них не особливо відрізняється від нашої.
  4. У подорож на автомобілі брати друзів, тоді витрати діляться на всіх учасників.
  5. Перестати пити каву. Я дуже люблю каву і в Києві можу протягом дня раз п'ять його випити в різних кафе або на заправках. Але в Європі таке кофеманство обійшлося б в зайві 20 євро в день.Так що на час подорожі про каву забуваю.

Фото: Олена Антонюк

Під час подорожей з дітьми необхідно продумати всі деталі, щоб поїздка була максимально комфортною.